Урок 1
Тема. Ознайомлення
з кабінетом, правилами поведінки та технікою безпеки в комп'ютерному класі.
Введення в предмет. Демонстрування
можливостей комп'ютера. Сфери
використання комп'ютерів. Практична
робота № 1. «Демонстрація». Ознайомлення з можливостями комп'ютера
Мета:
-
ознайомити учнів з предметом
інформатика і можливостями комп'ютера;
-
ознайомити із правилами поведінки та
технікою безпеки в комп'ютерному класі;
-
виховувати дбайливе ставлення до обладнання
в кабінеті.
Обладнання: інформатичне лото «Правила техніки безпеки».
Програмне
забезпечення: комп'ютерна програма «Скарбниця знань», навчальна
презентація «Урок1».
Вимоги до
учнів: знати, що вивчає предмет «інформатика», основні сфери
використання комп’ютерів, правила поведінки та техніки безпеки в комп’ютерному
класі.
Хід уроку
I. Знайомство
з учнями (3 хв).
II. Ознайомлення
з предметом (5 хв).
Доброго дня,
діти!
Сьогодні ми з
вами розпочинаємо вивчати новий, дуже цікавий предмет, який називається
«інформатика». Як ви гадаєте, що ми з вами будемо робити на наших уроках?
(відповіді дітей). Багато хто з вас сказав, що ми будемо гратися на
комп’ютерах. Але предмет «інформатика» - це не тільки ігри на комп’ютерах, а й
дуже цікава подорож по місту Байтик, яку ми розпочнемо сьогодні і будемо
мандрувати по ньому все життя. В нашому місті ви відвідаєте дуже багато цікавих
місць та познайомимося з незвичайними жителями, які допоможуть нам розібратися
з можливостями нашого комп’ютера.
Для наших
уроків вам будуть потрібні, звичайно ж, зошити, ручки, олівці та фломастери. А
найбільше нам знадобляться логіка, увага та бажання навчитися чомусь нового.
Ласкаво просимо у світ, де панує Його Величність Комп’ютер!
А
допоможуть нам сьогодні жителі нашого містечка професор Фортран та його друзі
котик на ім’я Ікс, Горобчик та Гусінь. Познайомтесь із ними, будь ласка.
І так,
візьміть із собою в подорож увагу та пам’ять. Вирушаймо!
III. Бесіда з учнями про можливості
комп'ютера та сфери його використання (5 хв).
Сьогодні ми зустрінемося із жителем
містечка Байтик, який проживає на Дисплейному проспекті кібером-розумником
Нуликом Десяткіним, який надасть нам дуже цікаву інформацію: де застосовують
нашого друга комп’ютера.
Якось, Ікс,
Горобчик та Гусінь йшли по Дисплейному проспекту і зустріли робота.
- Доброго
дня, дядя робот! – привіталися друзі.
- Доброго
дня! – відповів робот. - Мене звуть кібер-розумник Нулик Десяткін. Я живу на
Дисплейному проспекті
- Нулик
Десяткін? – зрадів Ікс. - Я чув, що Ви знаєте дуже багато про можливості
комп’ютера. Чи не могли б Ви нам розповісти про це?
- З радістю!
– відповів робот - Комп’ютер – великий помічник людини. Задачі, на
розв’язування яких ти витратиш декілька місяців, наш комп’ютер виконає всього
за одну секунду. Ось погляньте. – почав свою розповідь Нулик.
-
Комп’ютер знає ціни всіх товарів у
магазині і допомагає касиру швидко підрахувати вартість твоїх покупок.
-
Разом з комп’ютером ти швидко знайдеш
потрібну книгу в бібліотечному каталозі.
-
Комп’ютер є незамінним інструментом
для створення газет, журналів та книжок.
-
Комп’ютер не лише програє музику, а й
допомагає композитору створювати та записувати нові пісні.
-
Комп’ютер містить інформацію про
розклад руху поїздів та наявність вільних місць у них
-
Перукар разом з комп’ютером добирає
найкращу зачіску до лиця.
-
Комп’ютер допомагає лікарям досліджувати
стан здоров’я людини і призначити необхідне лікування.
-
В комп’ютерну картотеку міліції
заносять інформацію про злочинців. Це полегшує роботу міліціонерів.
-
В пам’яті комп’ютера зберігається
інформація про грошові рахунки клієнтів та банківські операції.
-
Твої улюблені мультфільми можна
переглядати за допомогою комп’ютера. А створює їх також комп’ютер.
-
Конструктор використовує комп’ютер,
моделюючи нові автомобілі.
-
Комп’ютер полегшує архітектору
проектування будинків.
- Я просто не
розумію, як раніше люди жили без комп’ютерів? Скільки ж роботи виконує за нас
ця машина! – зацвірінчав Горобчик.
- Дякуємо Вам
Нулику. – подякували друзі
- Я знаю ще
багато про комп’ютери, якщо вам буде потрібна мою допомога, звертайтесь! –
запропонував Нулик Десятків.
- Ваша
розповідь була дуже цікавою! Ми обов’язково до Вас звернемося про допомогу! –
відповів Ікс.
IV. Розповідь
про кабінет, правила поведінки та ТБ в комп'ютерному класі (7
хв).
Перед
тим як працювати з комп’ютером ми повинні знати, як потрібно вести себе у нашому
комп’ютерному класі, як потрібно працювати правильно, щоб не зашкодити своєму
здоров’ю. Адже наш комп’ютер – це не дуже безпечна іграшка.
Цей жахливий
випадок трапився в той самий день, коли професор Фортран вперше привіз додому
комп’ютер. Комп’ютер поставили на стіл, і професор показав Іксу, Гусіні та
Горобчику, як потрібно на ньому програмувати та грати.
Ікс, Гусінь та Горобчик всілися зручно біля комп’ютера, а професор
Фортран поїхав на науковий конгрес.
Коли професор
повернувся, то на дверях побачив записку:
Ікс, Гусінь та Горобчик у лікарні! Терміново приїздіть за ними.
Лікар супершвидкої допомоги.
Професор
Фортран кинувся до лікарні, і ось що він там побачив: його друзі лежали на
лікарняних ліжках і стогнали.
- Хворі були
привезені до лікарні із сильним погіршенням зору – повідомив лікар. У всіх дуже
боліли животики. У Ікса боліла голова, Гусінь дуже нервувала, а Горобчик погано
спав вночі.
- Це трапилося тому, що хворі
неправильно працювали на комп’ютері, але зараз їм краще – заспокоїв професора
лікар. Завтра ви можете забрати друзів додому. Але ви обов’язково повинні
розповісти їм про правила роботи на комп’ютері!
- Я все-все зрозумів – сказав
професор. Завтра ж я поясню їм, як потрібно правильно працювати на комп’ютері.
Приїхавши додому, професор
Фортран відразу ж почав розмову із порушниками:
Перше правило: Неможна сидіти
перед комп’ютером, притиснувшись носом до екрану! Від цього погіршується зір і
болить голова
Ось такі окуляри прийшлось
носити моєму другові Попугаю, - зауважив Горобчик - тому що він весь час сидів перед монітором.
•
сядьте так, щоб лінія зору
приходилася на центр екрану;
•
пам’ятайте, що екран від очей повинен
знаходитися на відстані не менше 50-60 см, зберігаючи правильну посадку
Друге правило: Неможна
працювати або грати на комп’ютері перед сном! Від цього будуть снитися погані
сни
- Третє правило: Неможна
працювати або грати більше години підряд! Від цього не тільки погіршується зір
і болить голова, але може й сильно розболітися животик
- А тим більше замість
сніданку, обіду або вечері. – доповнив Ікс
- Не люблю, коли болить
животик – сказав Горобчик. Тоді не дають нічого смачненького.
- Біля комп’ютера неможна
їсти! Для їжі існує кухонний стіл!
- Четверте правило: Неможна
програмувати або грати на комп’ютері замість прогулянки або уроків. Після
кожних 10-15 хвилин роботи за комп’ютером потрібно робити перерву. Під час
перерви зроби зарядку або вийди на свіже повітря!
- Уроки готові! Тепер потрібно
прогулятися і можна сідати за комп’ютер. – повідомила Гусінь.
- Цілком правильно! Хороша
думка! – відповів професор.
- Ми
більше ніколи не будемо сидіти за комп’ютером цілий день. – закричали друзі. Ми
будемо виконувати всі-всі правила!
Ось така пригода трапилася із нашими героями.
Скажіть, діти, а ви будете порушувати ці правила?
Для того, щоб вашому здоров’ю нічого не
зашкоджувало, ми повинні знати й правила поведінки в комп’ютерному класі. Для
цього існує Інструкція з техніки безпеки:
•
Спокійно, не поспішаючи заходь до кабінету інформатики.
•
Сумку або портфель залиши у спеціально відведеному місці, із собою
візьми тільки необхідне.
•
Сідай за постійно закріплений за тобою комп'ютер.
Учням суворо
забороняється
•
без дозволу вчителя входити до кабінету інформатики;
•
працювати у вологу одязі, з вологими руками;
•
ходити по класу під час уроку без дозволу вчителя, а також голосно
говорити або виражати свої емоції.
•
самостійно, без дозволу вчителя вмикати і вимикати пристрої;
•
порушувати порядок ввімкнення/вимкнення приладів ПК (монітор-системний
блок);
•
торкатися роз’ємів з'єднувальних кабелів, дротів живлення або приладів
заземлення;
•
регулювати яскравість і контрастність моніторів, гучність звуку і т.п.,
а також скривати захисні кожухи;
•
торкатися пальцями, авторучками або іншими предметами екрану моніторів,
та розеток електроживлення;
•
класти на апаратуру сторонні предмети;
•
категорично забороняється самостійно вилучати
несправності
та недоліки в роботі ЕОМ.
V. Фізкультхвилинка (1
хв).
Один, два — усі піднялись,
Повернулись, похитались.
Три, чотири — руки вгору,
В сторони і вгору знову.
П'ять, шість — опустили
І швиденько всі присіли.
Сім, вісім — всі малята
Стрибають, як жабенята.
Дев'ять, десять, — рівно стали
І за парти посідали.
VI. Пояснення
домашнього завдання (1 хв).
З’єднай
стрілками правила та малюнки, які їх ілюструють.
VII. Ознайомлення з комп'ютерною програмою «Скарбниця знань»
(4 хв).
(4 хв).
Бажано провести перше ознайомлення з комплектом програм
«Скарбниця знань» у вигляді казки. Головним героєм казки буде «Комп'юша». Він
дуже пустотливий і допитливий, бажає зазирнути на кожну зупинку і знайти свою
частину скарбів-знань. У такі подорожі вирушає кожен учень, як тільки
приходить до школи, тому на початку подорожі зображено школу.
VIII. Практична
робота з комп'ютерною програмою «Скарбниця знань». Зупинка «Демонстрація» (10
хв).
IX. Релаксація (1 хв).
Заплющіть
очі. Уявіть себе в парку біля озера. Там знаходиться колесо огляду. Повільно
обертається колесо з різнокольоровими картинками. Оберіть собі одну з них і
стежте за нею очима. Обертається колесо – опускається повільно кабінка. Стоп.
Розплющіть повільно очі і подивіться у далину.
X. Підсумок
уроку (3 хв).
На кожну парту роздається
інформатичне лото «Правила техніки безпеки». На правильну дію діти кладуть
зелену картку, а на неправильну – червону.
Комментариев нет:
Отправить комментарий